دوره 15، شماره 58 - ( 4-1395 )                   جلد 15 شماره 58 صفحات 71-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

samiee F, Heidari H, jalali M, gholami A. The Effect of Career Training on Career Development in Mentally Disabled Students. QJCR 2016; 15 (58) :55-71
URL: http://irancounseling.ir/journal/article-1-447-fa.html
سمیعی فاطمه، حیدری حمید، جلالی محمود، غلامی آرزو. اثربخشی آموزش‌های شغلی در تحول مسیر رشدی انتخاب شغل دانش‌آموزان کم توان‌ذهنی . پژوهش های مشاوره. 1395; 15 (58) :55-71

URL: http://irancounseling.ir/journal/article-1-447-fa.html


دانشگاه اصفهان
چکیده:   (9698 مشاهده)

هدف: این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش­های شغلی بر تحول مسیر رشدی انتخاب  شغل دانش آموزان کم توان ذهنی انجام شده است. روش: این پژوهش، یک پژوهش نیمه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان 13 تا18 سال (پایه تحصیلی اول، دوم، سوم) مقطع پیش حرفه ای شهرستان اصفهان در سال 90-91  بود که از این تعداد 47 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای از دو مدرسه انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش (12 پسر و 11 دختر) و کنترل (12 پسر و 12 دختر) گمارش شدند. گروه آزمایش طی هشت جلسه تحت آموزش­های شغلی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسش نامه­ی محقق ساخته بر اساس نظریه­ی گاتفردسون جمع آوری شد. یافته­ها: یافته­ها نشان داد که نقشه شناختی دوگروه کنترل و آزمایش به طور معناداری متفاوت بود (05/0>p). نتیجه­گیری: آموزش‌های شغلی می­تواند بر مسیر رشدی انتخاب شغل دانش آموزان کم­توان ذهنی اثر بگذارد. ( 

متن کامل [PDF 929 kb]   (19107 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1395/7/17 | پذیرش: 1395/9/8 | انتشار: 1395/9/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی پژوهش های مشاوره می باشد.

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Counseling Research